EMLAK BEYANNAMESİ İÇİN GEREKLİ EVRAKLAR LİSTESİ



Vatandaşın Belediyeye Doğrudan Başvurması Durumunda İstenen Belgeler Listesi:



* Tapu sahibinin nüfus cüzdanı

* Tapu sahibinin adresi

* Tapu sahibinin telefon numarası

* Tapu fotokopisi



Vatandaşın Belediyeye başka Bir Şehirden Başvurması Durumunda Gerekli Evrak ve İşlemler Listesi:



* Herhangi bir Belediyeden bina,arsa ya da arazi beyannamesi boş formu alınarak;

* Vatandaşın binası varsa, bina beyannamesi formunu doldurmalı,

* Vatandaşın arsası varsa, arsa beyannamesi formunu doldurmalı,

* Vatandaşın arazisi varsa, arazi beyannamesi formunu doldurmalı.

- Doldurulan beyanname, hangi Belediye sınırları içinde ise o Belediyeye posta ile gönderilmeli

- Belediyeye gönderilen beyanname için tahakkuk fişi kesilerek posta çeki hesap numarası ile birlikte ilgilisine gönderilmeli

* İlgili kişi kesilen tahakkuk fişine göre, Belediyenin hesap numarasına parayı yatırmalıdır.



Not 1: 4 yılda bir Genel Beyanname dönemi olup bu dönemde tüm taşınmaz sahipleri Beyanname vermek zorundadır. 2002 yılı Genel Beyanname Dönemidir.

Not 2: Yukarıdaki belge ve formlar Yenimahalle Belediyesinden alınmıştır. Diğer belediyelerde uygulama farklılıkları olabilir.